Veelgestelde Vragen
- Wie kan een product aanvragen?
- Ik maak een nieuw account aan en krijg de melding 'E-mail is al bekend'?
- Hoe kom ik erachter wat de status van mijn aanvraag is?
- Ik heb zelf geen computer, tablet of smartphone maar wil mijn aanvraag graag digitaal indienen. Kan dit?
- Wat is een berijdersverklaring en hoe kan ik deze toevoegen?
- Ik moet een bestand uploaden tijdens de aanvraag, welk bestandstype kan ik gebruiken?
- Waarom ontvang ik per mail een factuur, ondanks dat er al is betaald met iDEAL?
- Hoe wijzig ik mijn kenteken
- Ik heb bericht ontvangen dat ik mijn parkeerproduct kan verlengen. Hoe doe ik dit.
Wie kan een product aanvragen?
Het is belangrijk dat de eigenaar van de auto een aanvraag indient. De webshop controleert namelijk gelijk uw gegevens met de RDW om te controleren of het voertuig echt op uw naam staat. Staat het voertuig op naam van uw partner, dan dient uw partner het parkeerproduct aan te vragen.
Rijdt u in een lease-auto, dan dient u een berijdersverklaring ( van werkgever of lease-maatschappij) en/of een kopie van het kentekenbewijs up te loaden bij de aanvraag.
Ik maak een nieuw account aan en krijg de melding 'E-mail is al bekend'?
Het kan zijn dat u en uw partner gewend zijn om één e-mailadres te gebruiken. In ons systeem kan een e-mailadres slechts aan één klant worden gekoppeld. Stel, uw partner heeft al een account bij ons, en u wilt voor uzelf een nieuw account aanmaken, dan moet u een nieuw e-mailadres gebruiken.
Hoe kom ik erachter wat de status van mijn aanvraag is?
De status van uw aanvraag kunt u bekijken door in te loggen (klik rechtsboven op de knop 'Inloggen'). Bij elke wijziging van de status ontvangt u een e-mail.
Ik heb zelf geen computer, tablet of smartphone maar wil mijn aanvraag graag digitaal indienen. Kan dit?
Ja, dit is mogelijk. U kunt voor uw digitale aanvraag gebruikmaken van de computer, tablet of smartphone van vrienden of familie. U heeft hiervoor wel een eigen e-mailadres (bv. hotmail of gmail) nodig of u moet gebruik kunnen maken van het e-mailadres van uw vriend of familielid. U dient er wel rekening mee te houden dat alle correspondentie over de aanvraag verstuurd wordt naar het opgegeven e-mailadres.
Wat is een berijdersverklaring en hoe kan ik deze toevoegen?
Een berijdersverklaring is een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever waarin staat dat u de vaste bestuurder van deze auto bent. Dit geldt voor lease-auto’s en bedrijfsauto’s. In de verklaring moet tenminste vermeld worden: het kenteken, de NAW-gegevens van de vaste bestuurder en de datum van de verklaring. U kent de verklaring scannen en als bijlage bij de digitale aanvraag toevoegen.
Ik moet een bestand uploaden tijdens de aanvraag, welk bestandstype kan ik gebruiken?
De webshop accepteert de volgende bestandstype: .bmp, .gif, .jpeg, .jpg, .png, .tiff, .doc, .docx en .pdf. De bestanden mogen per stuk niet groter zijn dan 16 MB.
Waarom ontvang ik per mail een factuur, ondanks dat er al is betaald met iDEAL?
Iedereen die een parkeerproduct aanvraagt, krijgt automatisch een factuur. Deze factuur is voor uw administratie en als het te betalen bedrag op € 0,00 staat, hoeft u hier verder niets mee te doen. U ontvangt ook een factuur als het product gratis is.
Hoe wijzig ik mijn kenteken
Het kan zijn dat uw voertuig naar de garage moet of dat u een nieuw voertuig aanschaft. Dan is het mogelijk om het 'oude' kenteken over te zetten naar het nieuwe kenteken:
Als het gaan om een ander voertuig dat tijdelijk in uw bezit is (u rijdt in een huurauto terwijl uw eigen auto bij de garage staat) dan kunt u een tijdelijke kentekenwijziging aanvragen.
U kunt ook een permanente kenketenwijziging doorgeven. (Aan deze wijzigingen kunnen, afhankelijk van uw gemeente, kosten zijn verbonden.)
Deze wijziging kunt u doorvoeren door in te loggen met uw inloggevens die u per e-mail van ons heeft ontvangen of met uw DigiD. Als u hiermee inlogt komt u uit in ‘Mijn account’. Hier ziet u een overzicht van de producten die u heeft aangevraagd. Door op het kenteken te klikken komt u op de pagina waar u uw kenteken kunt wijzigen. Het actieve kenteken is gemarkeerd en kan gewijzigd worden door op wijzigen te klikken. Hierna kunt u aangeven of het een tijdelijke of definitieve wijziging betreft.
Heeft u eerder een kenteken tijdelijk gewijzigd en wilt u nu uw orignele kenteken wijzigen, beëindig dan eerst uw tijdelijke wijziging
N.B. Let op dat u niet op het kruisje achter de aanvraag klikt, hiermee beëindigt u de aanvraag en kunt u niet meer parkeren.
Ik heb bericht ontvangen dat ik mijn parkeerproduct kan verlengen. Hoe doe ik dit.
Als u ingelogd bent in de webshop gaat u naar mijn account. Als er een product klaar staat om te verlengen staat er achter uw huidige product een knop verlengen.
Druk op de knop verlengen en u krijgt het product te zien waarnaar u kunt verlengen, vaak is dat hetzelfde product die u verlengd voor een volgende periode.
Controleer eventueel uw kenteken en ingangsdatum en pas dit zonodig aan. Klik daarna op verder en bevestig de aanvraag.
U komt nu in de winkelwagen, heeft u meer producten te verlengen dan ziet u dit aan de onderkant van de winkelwagen.
Als u alle producten heeft verlengd kunt u betalen via Ideal of via Factuur. Uw product is pas verlengd als u een bericht heeft ontvangen. Indien u dit tijdig heeft gedaan zult u uw beschikking voor begindatum ontvangen.
Adres
Parkeerservice
Blekerstraat 6, 1315 AH Almere
Telefoon (036) 534 32 02
E-mail: info@remove-this.parkeerservicealmere.nl
Een website van Gemeente Almere